Aprilia RSV4 1100
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-Aprilia-RSV4-1100-Factory-01-1024x683.jpg)
Rozwiercony silnik osiąga 214 KM przy masie zatankowanego motocykla… 199 kg! Nowe RSV4 mimo większej pojemności jest o 5 kg lżejsze dzięki zastosowaniu karbonu. Oszczędzić masę pozwala także tytanowy układ wydechowy Akrapovic (w standardzie).
Barton Cafe Racer
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/40A3926-1024x881.jpg)
Niezwykle minimalistyczny, jednak przełamany delikatną nutą nowoczesności. Nie da się przejść koło niego obojętnie! Ta maszyna to gratka dla osób, w sercach których panuje oldschoolowy klimat. Dostępne są trzy klasyczne warianty kolorystyczne – niezwykła czerwień, szlachetna biel i stonowany grafit. Każdy z nich został uzupełniony zdobieniami, nawiązującymi do sportowego dorobku motocykli typu Cafe Racer. Całe szczęście komfort prowadzenia jest zupełnie inny niż w dawnych motocyklach. Niskie spalanie i wygodna sylwetka, którą można przyjąć za kierownicą sprawiają, że nowy koń w stajni Bartona jest świetnym towarzyszem codziennych podróży po korkach aglomeracji miejskiej.
BMW S 1000 RR
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-BMW-S1000RR-68-1024x683.jpg)
Bawarczycy nie oszczędzali. Całość elektronicznych wspomagaczy oparta jest o 6-osiową jednostkę IMU. Standardowo otrzymujemy Cornering ABS , kontrolę trakcji opartą o powyższą jednostkę IMU i system zapobiegający wheelie. W standardzie także cztery zmienne tryby – RAIND, ROAD, DYNAMIC i RACE. Będzie można dokupić tryb RACE PRO pozwalający na dokładne ustawienie preferencji przez użytkownika (nie tylko sposób ingerencji kontroli trakcji, ale także np. siłę hamowania silnikiem). Pół-aktywne zawieszenie DDC to także opcja.
BMW R 1250 GS
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/09/P90322916_highRes_bmw-r-1250-gs-hp-09-.jpg)
Zmienne fazy rozrządu lub technologia ShiftCam. Zresztą, większość nowości dotyczy właśnie jednostki napędowej. Więcej i mocniej to klucz do nowej jednostki napędowej. Jej pojemność wzrosła do 1254 ccm, a dzięki zastosowaniu systemu zmiennych faz rozrządu moc do 134 KM, a moment obrotowy do ponad 140 Nm.
BMW R 1250 GS Adventure
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-BMW-R1250GS-Adventure-22-1024x724.jpg)
Nowy R 1250 GS Adventure przejmuje technologię z R 1250 GS. Oznacza to, że w jednostce napędowej znajdziemy zmienne fazy rozrządu, 136 KM i pojemność 1254 ccm. Mamy także kolorowy, 6,5-calowy wyświetlacz TFT, zmienne tryby jazdy, kontrolę trakcji opartą o IMU i ABS Pro pozwalający na hamowanie w zakrętach.
BMW R 1250 R
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/bmw-r-1250-r-03jpg-1024x576.jpg)
R-ka to oczywiście naked bike w klasycznym stylu, ale nie da się ukryć, że jest on ochoczo używany przez turystów. Nieco więcej właściwości turystycznych oferuje posiadający owiewkę model RS. Oczywiście w odróżnieniu od RT-a czy dużych GS-ów, obydwa powyższe posiadają tradycyjne zawieszenie z przodu. Czyli widelec upside down. Opcjonalnie można pozwolić sobie na pół-aktywne zawieszenie Dynamic ESA.
BMW R 1250 RS
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-BMW-R1250-RS-4.jpg)
Jak wszystkie modele z rodziny „R” na 2019 rok, korzysta z nowej jednostki napędowej wykorzystującej zmienne fazy rozrządu. Zestrojenie 136-konnej jednostki napędowej o pojemności powoli zbliżającej się do 1300 ccm zakłada wykorzystanie modelu – szybkiej turystyki.
BMW F 850 GS Adventure
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/F850GS_Adventure_WCMS_Gallery_1920x1080_01-1024x576.jpg)
R 1250 GS Adventure, jednak z nieco bardziej offroadowym wydźwiękiem. F 850 w tej wersji obok większego, 23-litrowego zbiornika paliwa, otrzymało w standardzie chociażby zawieszenie o większym soku (230 mm przód / 215 mm tył), handguardy, szerokie podnóżki do jazdy w terenie, regulowane dźwignie zmiany biegów i hamulca nożnego, ale także gmole, płytę pod silnik i stalowe mocowania bagażu. Wyższa jest także przednia szyba.
Ducati Panigale V4R 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-Ducati-Panigale-V4-R-05-1024x682.jpg)
998 ccm, 217 KM, 112 Nm, 193 kg na mokro i odcięcie przy 16,500 obr. / minutę.Dzięki akcesoryjnemu układowi wydechowemu Akrapovic moc wzrośnie do szalonych 231 KM! Panigale V4R jest modelem homologacyjnym do serii WSBK. Stąd mniejszapojemność niżeli w modelu V4 i V4S, ale także wyższa moc.
Ducati Multistrada 950 / 950 S
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-Ducati-Multistrada-950-S-09-1024x683.jpg)
Multistrada 950 w bazowej wersji otrzymuje Cornering ABS, zmienne tryby jazdy, kontrolę trakcji, automatyczne kierunkowskazy i system VHC automatycznie blokujący tylny hamulec podczas postoju pod górę, oczywiście hamulec automatycznie także zostaje zwolniony podczas startu.
Ducati Hypermotard 950 / 950 SP
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-Ducati-Hypermotard-950-SP-42-1024x682.jpg)
Hypermotard 950 Centrum dowodzenia to duży wyświetlacz TFT znany z innych modeli włoskiej marki. W standardzie znajdziemy także pełen pakiet elektorniczny, w tym zmienne tryby jazdy, zmienne tryby pracy kontroli trakcji opartej o IMU, ABS pozwalający na hamowanie w zakrętach oraz wheelie control. LED-owe oświetlenie i radialne pompy sprzęgła i hamulca to także standard. Wersja SP posiada w także quickshifter góra / dół.
Ducati Diavel 1260 / 1260 S 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-Ducati-Diavel-1260-S-33-1024x682.jpg)
Jak wskazuje liczba w nazwie, nowy Diavel otrzymał jednostkę napędową Testastrerra DVT o pojemności 1262 ccm i mocy 157 KM. To ten sam silnik, który znajdziemy chociażby w dużej Multistradzie. Diavel od samego początku był interpretacją cruisera, motocyklem pomiędzy miejskim streetfighterem, a bulwarówką. Teraz (w obecności XDiavela), nowy Diavel idzie w stronę jeszcze bliższą streetfighterom.
Harley-Davidson FXDR 114 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/08/FXDR114-1024x683.jpg)
FXDR 114 to bezkompromisowy cruiser o dużej mocy wyznaczający nowe standardy osiągów w rodzinie Harley-Davidson. Posiada potężny silnik Milwaukee-Eight® o pojemności 1868 cm3 i wiele elementów z aluminium oraz materiałów kompozytowych zmniejszających masę, w tym nowy aluminiowy wahacz, aluminiową ramę pomocniczą, lekkie koła i kompozytowe błotniki. Wszystko to przekłada się na jeszcze lepsze prowadzenie i osiągi.
Honda CBR1000RR / 1000SP 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2017/03/2017-CBR1000RR-nowa-1024x683.jpg)
Obie maszyny wyposażone były w 5-osiową inercyjną jednostkę pomiarową Bosch (IMU) współpracującą z ECU i w połączeniu z nowym systemem elektronicznie sterowanej przepustnicy (TBW), a do tego dodać należy hondowski 9-poziomowy system kontroli momentu obrotowego (HSTC) oraz system ABS. System wyboru trybu jazdy oferował interfejs do regulacji mocy silnika, stopnia hamowania silnikiem i poziomów działania HSTC.
Honda CB650R 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/156075_2019_CB650R-1024x683.jpg)
Co ciekawego w nowej CB650R 2019? Nowa Honda CB650R jest niemal wiernym odbiciem CB1000R, ze zredukowanymi liniami zaprojektowanymi tak, by maksymalnie wyeksponować motocyklową technikę – jest to maszyna w dosłownym sensie tego słowa. Super-kompaktowa, trapezowa forma mocno eksponuje maszynowe detale, a czterocylindrowy silnik z zaczernionymi pokrywami rozrządu i wału, jest optycznie centralnym elementem pojazdu.
Honda CBR650R 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/156014_2019_CBR650R-1024x683.jpg)
Nowy motocykl udało się odchudzić o 6 kilogramów w stosunku do CBR650F dzięki przekonstruowaniu ramy, zbiornika paliwa i podnóżków. Widelec Showa SFF o średnicy goleni 41 mm, radialnie mocowane zaciski czterotłoczkowe i pływające tarcze są nowością w stosunku do CB650F. Przeprojektowano także obręcze kół.
Honda CB500R 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/155932_2019_CBR500R-1024x767.jpg)
Mimo tego, że silnik utrzymuje moc 47,6 KM (35 kW), czyli maksymalną dla posiadaczy praw jazdy A2, zapewnia on o 4% więcej mocy i momentu obrotowego w zakresie obrotów silnika od 3000 do 7000 obr/min, a to dzięki zmianom w układzie dolotowym, wydechowym i w układzie rozrządu. Motocykl wyposażony jest także w sprzęgło antyhoppingowe.
Honda CB500X 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/155847_2019_CB500X-1024x683.jpg)
Motocykl bez żadnych regulacji zmienia się z krótkodystansowego środka transportu w weekendowego tourera. Duże skoki zawieszeń ułatwiają poruszanie się po nieutwardzonych nawierzchniach, szeroka kierownica zapewnia bezproblemowe panowanie nad motocyklem, a pionowa pozycja jazdy zapewnia zarówno wygodę, jak i szerokie pole widzenia kierowcy. Innymi słowy, CB500X jest wszechstronny pod każdym względem.
Honda CB500F 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/155768_2019_CB500F-1024x767.jpg)
ompaktowe wymiary motocykla sprawiają, że jest on łatwy do opanowania, do jazdy i jej doskonalenia, a rozsądne koszty eksploatacji czynią go świetnym środkiem codziennej komunikacji. Jednocześnie jest to prawdziwa fabryka przyjemności dla tych, którzy szukają weekendowej rozrywki, niezależnie, czy przesiadają się z motocykla klasy 125, czy też ze znacznie większego jednośladu.
KTM 790 Adventure R 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-KTM-790-Adventure-R-12-1024x683.jpg)
Wersja „R” różni się przede wszystkim zastosowaniem. Dostajemy wszystko co powyżej, ale w bardziej hardcore’owym wydaniu. 790 Adventure R to przede wszystkim wyczynowe zawieszenie WP XPLOR o skoku 240 mm przód / tył i pełnej regulacji. To wysoko zawieszony błotnik i niska szyba. To dodatkowy tryb jazdy RALLY oraz możliwość ustawienia ABS w tryb offroadowy (nadal działa z przodu i jest rozłączony z tyłu).
KTM 790 Adventure 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-KTM-790-Adventure-14-1024x683.jpg)
Podstawowa wersja ma sporo do zaoferowania. Dwucylindrowa, rzędowa jednostka napędowa z modelu 790 Duke straciła około 10 KM względem protoplasty, na rzecz delikatniejszego oddawania mocy i bardziej turystycznej charakterystyki. Motocykl z paliwem waży ok. 203 kg, więc przyzwoicie. 20-litrowy zbiornik powinien pozwolić na zasięgi rzędu 400 km.
Yamaha YZF-R3 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/10/yamaha_yzf-r3_09-1024x683.jpg)
Co nowego w R3? Przede wszystkim świetny wygląd. Nowa czasza, zbiornik paliwa, lampy, duży, centralny wlot powietrza. Jak wspomniałem wyżej – skojarzenia z R6 i R1 jak najbardziej na miejscu. R3 otrzymała także LED-owe oświetlenie i nowoczesny wyświetlacz LCD. Jednostka napędowa jest przygotowana do zgodności z normą Euro 5, która wchodzi w życie w 2020 roku. Motocykl będzie dostępny w trzech malowaniach, w tym w nowym czarno-białym.
Yamaha NIKEN GT 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/2019-Yamaha-Niken-GT-11-1024x683.jpg)
GT zostało wyposażone w wyższą szybę, podgrzewane manetki, gniazda 12V, dwa boczne kufry oraz mocowaniepod topcase. Do tego wygodniejsze siedzisko dla kierowcy i pasażera. W standardzie już wcześniej był tempomat.
Yamaha Tenere 700 2019
![](http://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2018/11/Yamaha_Tenere_700_5-1024x683.jpg)
Jednostkę napędową umieszczono w zupełnie nowej, stalowej ramie. Zawieszenie USD z przodu posiada 210 mm skoku i pełną regulację (z wstępnych informacji). Z tyłu amortyzator posiada 200 mm skoku i regulację wstępnego napięcia sprężyny. Koła posiadają stricte offroadowy rozmiar: 21 cali z przodu, 18 cali z tyłu.